Blog perfectbitch

Temat: Jaka to Fargesia?

a tak już na poważnie, to najczęściej w sprzedaży są odmiany F. murieliae lub F. nitida, więc prawdopodobnie jedną z nich może być Twój bambus.

pozdrawiam i powodzenia!
A jak uda Ci się zrobić zdjęcie, to podeślij!

Stawiałbym na murieliae, pędy tych kojarzą mi się bardziej ze słomkowym kolorem.
U nitidy taki kolor kojarzy mi się raczej z pędami, które już liści nie wypuszczą.

Pozdrawiam calvi
Źródło: bambusy.pl/viewtopic.php?t=356



Temat: Pytanie do doświadczonych - jesienne żółknięcie liści

Mam też karzełka bambusowego nie wiem co to za odmiana (na marginesie kupionego w wysyłce jako phyllostachys-więcej od nich nic nie kupię) . Ten że karzełek zgubił większość liści a pozostałe zrobiły się lekko żółte. Może to taka jego uroda. Wygląda nieciekawie.
A masz jakies zdjecie tego karzelka?
U kogo i pod jaka nazwa kupiles ten bambus?
Zwijanie, zolknienie, gubienie lisci jest oznaka stresu rosliny, kolejnymi etapami. Przyczyny tego stresu moga byc roznorakie, moze to byc "nadmiar" wody, slonca, wiatru lub przenawozenie. W tym roku musialem przesadzic w inne miejsce jedna ze swoich kep Fargesi nitida, ktora w porownaniu do innych zawsze wygladala fatalnie choc rosla w porownywalnych warunkach , rownie czesto podlewana itp.
Otoz okazalo sie, ze namojej nieogrodzonej ponderozie okoliczne burki lubily odlac sie pod te kepa )))))))
Po przesadzeniu w inne miejsce jest to teraz najladniejsza z moich kep tej odmiany bambusa.
Źródło: bambusy.pl/viewtopic.php?t=48


Temat: Jaki to gatunek?
Witamy!!! Jesteśmy nowicjuszami w uprawie bambusów (trawy bambusowej?). Sadzonki dostaliśmy okazyjnie, posadzone w listopadzie 2009 dobrze przetrwały ciężką zimę (do -30stopni). W kwietniu wyszły a dziś mają od 80 do 130 cm (zależnie od miejsca posadzenia). problem w tym, że nie mamy pojęcia co to za odmiana - prześledziliśmy forum i nie znaleźliśmy, takich jak nasze. Prosimy o pomoc (Sobala i innych) - co to za gatunek, odmiana, jak się nazywa, jak duży urośnie, albo jakiś link. Dołączyliśmy kilka zdjęć z wczoraj.
Pozdrawiamy
Źródło: bambusy.pl/viewtopic.php?t=1246


Temat: Prafrance
Fajne zdjecia i pewnie niezapomniane wrazenia )
Licze, ze teraz wszystkie te zdjecia podpiszesz - gatunki, odmiany itp.
(mam nadzieje, ze zabrales ze soba notes?)

Pozdrawiam,
Bpjea

PS: byl sklepik przy ogrodzie - kupiles cos ciekawego?
PS2: co to za drobiazg bambusowy w podszycie na zdjeciu:
http://img211.imageshack.us/my.php?imag ... 872rb5.jpg
?
PS3: ile gatunkow tam rosnie? Czy jest jakis spis? Na ich stronie takiego spisu nie znalazlem.
Źródło: bambusy.pl/viewtopic.php?t=505


Temat: Prafrance

Fajne zdjecia i pewnie niezapomniane wrazenia )
Licze, ze teraz wszystkie te zdjecia podpiszesz - gatunki, odmiany itp.
(mam nadzieje, ze zabrales ze soba notes?)

Pozdrawiam,
Bpjea

PS: byl sklepik przy ogrodzie - kupiles cos ciekawego?
PS2: co to za drobiazg bambusowy w podszycie na zdjeciu:
http://img211.imageshack.us/my.php?imag ... 872rb5.jpg
?
PS3: ile gatunkow tam rosnie? Czy jest jakis spis? Na ich stronie takiego spisu nie znalazlem.


Nie kupowałem nic co byłoby mi ciężko upakować do bagażu podręcznego

Co do drobiazgu to nie mam pojęcia.

Natomiast żywopłot-labirynt jest to semiarundinaria makinoi.
][
][
][Sobal
Źródło: bambusy.pl/viewtopic.php?t=505


Temat: Liście pożółkły
Witam, kupilam sadzinke bambusa i posadzilam w ogrodzie, jest dosc mocno przesuszony, wiec nie wiem czy cos z niego bedzie, tym bardziej, ze nie mieszkam w tropikach a w Irlandii ...a czy ktos moglby mnie uswiadomic jak sie dodaje zdjecie do postu, bo chcialabym zapytac kogos czy wie co to za odmiana, pozdrawiam
Źródło: bambusy.pl/viewtopic.php?t=1030


Temat: Trawy, turzyce, sity, kosmatki - B. Grabowska, T. Kubala
Kolejny "tom" wydawanego przez officina botanica cyklu albumów o roślinach. Całość liczy ok 400 taksonów, bambusów jest ok. 20. Jak kupiłem tydzień temu to byłem zachwycony. Jak zacząłem się zagłębiać to przybywa wątpliwości. Po pierwsze zdjęcia są marne, wygląda jakby były robione jednego dnia. Po drugie są błędy w nazewnictwie, np. nie istnieje Miscanthus sinensis 'Robustus' tylko jest to odmiana M. sacchariflorus, nie istnieje odmiana Molinia arundinacea 'Schrank Fontane' - Schrank to nazwisko opisującego gatunek M. a. a odmiana to 'Fontane (uwzględniona obok jako osobny takson!). Niektóre rośliny opisano podwójnie (pod rożnymi nazwami).
Bambusy w części opisano pod starymi nazwami, więc indeks synonimów jest niezbędny.
Reasumując - kupić warto bo nic lepszego po polsku do tej pory nie wydano ale korzystać należy krytycznie.
Źródło: bambusy.pl/viewtopic.php?t=515


Temat: A może rozpoznacie ten gatunek.

Dodatkowe zdjęcia (przepraszam za ich jakość, ale małpimi aparatami strasznie ciężko się fotografuje):


Zdjecie mlodego pedu, na ktorym mi zalezalo, jest zbyt male.
Jednoznacznie nie moge napisac jaki to Phyllostachys.

Zrobmy selekcje negatywna:
Moim zdaniem nie jest to na pewno:
P. aureosulcata ani jego odmiana (latwo wykluczyc po chropowatosci miedzywezli)
P. nigra ani odmiany
P. vivax ani P.v. f. aureocaulis ani f. inne barwne formy
P. decora (vel P. mannii var. decora ani P. mannii var. mannii)
P. aurea oprocz odmiany 'Takemuroi'
raczej nie jest to tez P. rubromarginata
P. viridis
P. violascens
P. bambusoides (zeby go wykluczyc ostatecznie potrzebne lepsze zdjecie mlodego pedu)
raczej nie P. humilis
P. praecox
---

Czy on juz zimowal u nas w gruncie? Mysle, ze jeszcze nie.
Liscie ma drobne (w porownaniu do moich bambusow np.).

Stawiam na Phyllostachys propinqua. Jak jak Wy obstawiacie?
Zrob lepsze zdjecie mlodego pedu okrytego liscmi okrywowymi.
(zwlaszcza jego szczytowa czesc)
Nie wykluczam tez P. meyerii.

Pozdrawiam,
Bpjea
Źródło: bambusy.pl/viewtopic.php?t=200


Temat: Bambusowy Gaj

.................Teraz co do twojej uwagi Arturze. Prawda na mojej stronie jest kilka zdjęć bambusów z cieplejszej strefy klimatycznej, ale jest ich tylko kilka ( nie mogłam się oprzeć tym zdjęciom były tak piękne) pozostałe zdjęcia zostały zrobione w Niemczech oraz północnej Francji. Zachęcam, jeśli będziesz miał czas i chęci oczywiście do odwiedzenia zoo w Berlinie, Hanowerze czy Rostocku. Tam można zobaczyć ogromne przepiękne drzewiaste bambusy różnych odmian. ..........................
Karolino im bardziej na zachód Europy tym zimy są łagodniejsze. Chciałbym mieć takie zimy jak w północnych Niemczech a wówczas i u mnie w ogrodzie miałbym 10 metrowe okazy http://www.bambusy.pl/viewtopic.php?f=1&t=16&hilit=Boryana&start=45
Źródło: bambusy.pl/viewtopic.php?t=1188


Temat: moja sadzonka

dziekuje za odpowiedzi, (zdjęcie moze się pojawi, pracuje nad tym), Mój bambus wygląda następująco:
pędy mają kolor ciemny, międzywęźla zielonkawe, liście szerokości ok 1cm dł. do 5 cm. Sadzonka zeszłoroczna sądząc po pięknej bryle korzeniowej. Najdluższe pędy mają w tej chwili ok 0,5 metra są cieniutkie (przypuszczam że zeszłoroczne), natomiast ukazujące sie młode pędy) są
już okazalsze ok 0,5 - 0,7 cm. Proszę o pomoc w ustaleniu gatunku odmiany jeśli występują.
Pozdrawiam serdecznie

do opisu dodam jeszce że z miedzywęźla wychodzą trzy rozgałęzienia (bo nie widać tego na zdjęciu).
Źródło: bambusy.pl/viewtopic.php?t=134


Temat: Jaka to Fargesia?
a tak już na poważnie, to najczęściej w sprzedaży są odmiany F. murieliae lub F. nitida, więc prawdopodobnie jedną z nich może być Twój bambus.

pozdrawiam i powodzenia!
A jak uda Ci się zrobić zdjęcie, to podeślij!
Źródło: bambusy.pl/viewtopic.php?t=356


Temat: Powitalna zagadka
Jak od Szymona to temat zaweza sie wlasciwie do dwoch odmian tego samego bambusa ale dalej to juz tylko zgadywanie bo na podstawie tego zdjecia wiecej nie bedzie mozna okreslic.

Pozdrowionka
Michal
Źródło: bambusy.pl/viewtopic.php?t=686


Temat: garść pytań od "nowego" użytkownika

Witam serdecznie jestem nowym członkiem tegoż forum , przeglądam go jednak od kilku dni .
Czytałem różne posty ale z braku wiedzy na temat bambusów ciężko mi było je przyswoić np z b długiej listy mrozoodporności zacząłem wpisywać w gogle nazwy żeby lepiej choć trochę poznać te gatunki lecz jest to bardzo mozolna praca stąd moja prośba na 1 aukcji allegro znalazłem bardzo ładną fotkę http://www.allegro.pl/item968501134_bam ... asion.html
wiem że nie polecacie tych nasion ale fotka u samego dołu (gęsto posadzone bambusy przy drodze jest po prostu boska i dokładnie opisuje co bym chciał )

Witaj!

Im więcej się na temat bambusów dowiesz zanim je posadzisz, tym większa szansa uniknięcia rozczarowań.
Odtworzyłem link do aukcji, który podałeś - wszystkie zamieszczone tam zdjęcia nie pochodzą z naszego klimatu. Nie sugeruj się nimi. Moso nie jest dobrym wyborem dla nas.


Stąd moje pytanie czy jest jakiś gatunek bambusa który jest w miarę dobry do sadzenia w naszych warunkach klimatycznych nierośnie zbyt wysoko i można go w miarę gęsto posadzić (i może jeszcze aby jego koszty zakupu niebyły zbyt astronomiczne )

Drugie pytanie czy lepiej kupić nasiona czy sadzonki
i w końcu trzecie pytanie gdzie najlepiej kupić (czy korzystacie z jakiś konkretnych dostawców ?)


Wybór masz dość prosty. Szukaj najodporniejszych na mróz (np. Phyllostachys bissetii, Phyllostachys aureosulcata w odmianach oraz ewentualnie parę innych). Głównym kryterium wyboru jest mrozoodporność. Pomijam bambusy kępowe, ponieważ one nie stworzą takiego lasku jaki chciałbyś uzyskać. Niemniej np. fargesie są przeważnie bardzo odporne na mróz.

Najlepiej kupuj sadzonki. Nasiona są dobre dla hobbystów

Gdzie kupić? Jeśli nie u nas to w Niemczech lub w Czechach najbliżej. Zajrzyj do działu "Gdzie kupić bambusa" oraz pytaj Szymona z naszego forum, bo on sprzedaje również.
Bambusy tanie nie są ale trzeba to jakoś przeboleć...

Pozdrawiam,
Bpjea
Źródło: bambusy.pl/viewtopic.php?t=1198


Temat: 'Bambus' [dot. Lucky Bamboo]
Pooglądaj sobie zdjęcia w dziale odmiany . Z opisu twojej rośliny wynika .że to nie jest bambus tylko dracena . Zobacz tutaj http://www.bambusy.pl/viewtopic.php?t=47
Źródło: bambusy.pl/viewtopic.php?t=56